Koniec treści
Magda Borowicz Projektowanie Graficzne
  • O mnie
  • Oferta
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
Menu
  • O mnie
  • Oferta
  • Portfolio
  • Blog
  • Kontakt
  • Blog
  • Identyfikacja wizualna
  • Kontakt
  • Management
  • O mnie
  • Oferta
  • Prezentacje
  • Projekty graficzne dla Twojego biznesu
  • Realizacje
  • Social Media
  • Wycena projektów graficznych

    • 19 czerwca, 2024
    • Magda Borowicz

    Znalezienie odpowiedniego wykonawcy Twoich projektów graficznych może stanowić wyzwanie. Weźmy pod lupę kwestię wyceny projektów oraz przełożenie teorii na rzeczywistość 🤔

    Portfolio stanowi pierwszy element który powinien z Tobą rezonować, jednak okazuje się, że cena usług również może o czymś świadczyć, a cyfry nie są przypadkowe. Możesz trafić na agencję która wcześniej weryfikuje umiejętności swojej ekipy, jednak możesz trafić w ręce grafików freelancerów – tych początkujących, przeciętnych lub zawodowych. Opiszę Ci jak to wygląda z mojej subiektywnej perspektywy:

    ✍🏻 Początkujący freelancer (1-2 lata doświadczenia) próbuje swoich sił i wchodzi na rynek – jest często w stanie wykonać optymalny wizualnie projekt, w korzystnej cenie, w bardzo krótkim czasie.

    👀 Co może pójść nie tak?

    Zdarza się, że projekty nie są wystarczająco przygotowane technicznie co przekłada się na Twoje dalsze problemy w użytkowaniu. Jeżeli nie żyjesz z grafiką na co dzień może być Ci również ciężko zrozumieć błędy w kompozycji, przeoczyć że logo ma znamiona trendów sprzed 20 lat, jest skopiowane lub odbiega od prawidłowej struktury. Pliki które otrzymasz prawdopodobnie częściowo spełnią swoją rolę, jednak masz moje słowo – klienci (często nieświadomie) kupują oczami i zajdzie potrzeba zgłoszenia się do innego grafika jeszcze raz. Nie możesz również liczyć na fakturę ani dobrze skonstruowaną umowę.

    ✍🏻 Przeciętny freelancer (2-5 lat doświadczenia) przerobił określoną pulę zadań, zobaczył swoje projekty po wydrukowaniu, zagłębił się w trendy, tricki i ma pewną świadomość w jaki sposób uchronić Cię przed często spotykanymi technicznymi oraz kosztowymi problemami. Korzysta z narzędzi bardziej swobodnie i rozumie istotę ochrony praw autorskich. Pliki oddaje raczej w prawidłowym formacie oraz ma znacznie szerszą wyobraźnię kompozycyjną w porównaniu z początkującym grafikiem. Zapewnia (mniej lub bardziej dopracowaną) umowę oraz zwykle ma możliwość wystawienia faktury.

    👀 Co może pójść nie tak?

    Możesz otrzymać pliki z kosmetycznymi błędami (literówkami, lekko niedopracowanymi kompozycjami lub kształtami), projekty mogą mieć delikatnie okrojony charakter. Bywa też tak, że finalny projekt odbiega od założeń projektowych – może to umknąć Twojej uwadze z powodu braku świadomości i wiedzy na ten temat, jednak grafik nie zawsze potrafi rozwiązać napotkane problemy.

    ✍🏻 Zawodowy freelancer (+5 lat doświadczenia) prawdopodobnie poświęcił się grafice od stóp do głów i jest pewien swoich projektów. Regularnie rozszerza i uzupełnia wiedzę, wpiera się usługami prawnymi (chroniącymi zarówno jego jak i Ciebie), projektuje skrupulatnie respektując zasady projektowania oraz potrafi wytłumaczyć swoje wybory – czasem mogą Cię zaskoczyć. Przekazuje pliki we wszystkich wskazanych formatach, prawa autorskie, zapewnia umowę oraz wystawia fakturę.

    👀 Co może pójść nie tak?

    Niewiele. Koszty idą w parze za jakością obsługi i wykonania. Przygotowanie Twojego zamówienia może wiązać się z nieco dłuższym czasem realizacji – moim zdaniem warto poczekać. Jeżeli wydarzy się coś niefortunnego (zdarza się najlepszym), profesjonalny grafik jest w stanie natychmiast rozwiązać kompleksowo Twój problem lub rozwiać wątpliwości.

    No dobrze – to ile powinien kosztować przykładowy projekt logo i identyfikacji wizualnej?

    W 2020 roku GrafMag przeprowadził ankietę wśród 400 swoich czytelników (grafików), poszukując odpowiedzi na pytanie o średni koszt logo z podstawową identyfikacją wizualną. Wyniki ankiety możemy poznać poniżej.

    Najbardziej popularne widełki cenowe stanowił przedział 2000 – 4999 zł. Podziel się w komentarzu, czy Twoim zdaniem taka kwota jest optymalna dla opakowania marki w soczyste logo, materiały reklamowe i spójny, wizualny język 🌈 ✨

    Reasumując, dowiedzmy się, za co płacisz profesjonalnemu wykonawcy:

    • Doświadczenie
    • Czas poświęcony na konsultacje
    • Czas poświęcony na stworzenie koncepcji, szkiców i wyłonienie docelowych wariantów
    • Wizualizacje projektu
    • Wersje kolorystyczne
    • Pakiet wszystkich potrzebnych formatów plików (wektorowych do druku oraz rastrowych do sieci)
    • Przeniesienie praw autorskich, wsparcie prawne
    • Poprawki
    • Legalne oprogramowanie
    • Licencjonowanie użytych czcionek lub obrazów
    • Koszty utrzymania firmy (księgowość, ZUS, sprzęt elektroniczny itd.)

    😨 Dlatego jeżeli dostaniesz propozycję wykonania projektu logo za 100zł lub 200zł zastanów się, czy to na pewno jakość na której Ci zależy, co dostaniesz w tej cenie i jak wpłynie to perspektywicznie na Twój projekt oraz wydatki.

    🤩 Jednorazowa inwestycja na długi czas uwolni Cię od problemów z wiarygodnością marki, prawami autorskimi, ograniczonymi możliwościami marketingowymi czy technicznymi (podczas użytkowania znaku w druku lub sieci) oraz od kosztów związanych z koniecznością rebrandingu, czyli ponownego przeprojektowania logo.

    Facebook Instagram Linkedin

    Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

    Następny Next
    Podobne posty
    person lettering on tracing paper using mechanical pencil
    Zanim zamówisz logo
    white and gold ceramic unicorn figurine near coins
    Wycena projektów graficznych

    2025 Magdalena Borowicz 

    Created by The Coding Trio

    Facebook Instagram Linkedin

    This is the heading

    Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
    Click Here